07 Şubat 2020

SÜRÜŞÜ KONFORLU HALE GETİRMEK İÇİN

Yolda konforu sağlamak, enerjinizi kaybetmemek ve her anınızdan keyif almak birkaç basit egzersiz kadar kolay.
Uzun bir yolculuğa çıkacaksınız aracınızın tüm bakımlarını yaptırdınız, peki ya bedeniniz bu yolculuğa hazır mı? Araç içinde, sürücü koltuğunda olduğunuz müddetçe hareket alanınız oldukça sınırlı. Yol ne kadar keyifli gelirse gelsin farkına varmadan bedeninize zarar veriyor olabilirsiniz. Molalar, belirli egzersizler ve iyi bir uykuyla yol boyu hem keyifli hem sağlıklı zaman geçirmek sizin elinizde. Araca binmeden Kırk beş dakikadan uzun sürecek bir yolculuğa çıkıyorsanız aracınıza binmeden önce derin nefesler alarak ciğerlerinizin açılmasına müsaade edin ve en rahat nefes aldığınız anı bulduğunuzda minik ısınma hareketlerine başlayın. Çünkü uzun süre tek pozisyonda kalacak olan vücudunuz zaman geçtikçe kasılıyor, kas ve kemik ağrılarına sebep oluyor. Vücudunuzu esneme hareketleriyle ısıtarak aracınızda yerinizi aldığınızda bedeninizin ağrısız sızısız daha uzun süre yol katedebileceğini keşfedeceksiniz. Kollarınızı öne ve arkaya doğru esneterek, dizlerinizi karnınıza çekerek, omuzlarınızı yukarı aşağı olacak şekilde seri hareket ettirerek tüm vücudunuzda kan dolaşımını hızlandırıyorsunuz. Böylece bedeniniz kendinin farkına vararak daha dinç ve dik bir hal alıyor. Omuzlar dik Aracın hangi koltuğunda oturursanız oturun, hareketsizlik bel ve omuz ağrılarına sebep oluyor. Bu ağrıları en aza indirmek adına dik oturmak önem taşıyor. Araç koltuğunu dik pozisyon alacağınız şekilde kendinize göre ayarlamak etkili bir yöntem ancak aracın buna uygun bir özelliği yoksa bel yastığıyla bedeninizi desteklemeniz de işe yarar bir çözüm. Araç içindeki sabit oturuşunuz belli bir süreyi aştıysa aracı durdurup ellerinizi sırtınızda birleştirerek vücudunuzun duruşunu kontrol edebilirsiniz. Ayaklar ve bacaklar Sürücü koltuğunda seyahat etmek birçok şeyi aynı anda kontrol etmeyi gerektiriyor. Yola, araç içine ve bedene hakim olmak zaten insanı yorabiliyor. Gaz-fren arasında giden ayak ve devamlı aynı açıyla duran bacaklar da kişiyi huzursuz edebiliyor. Belirli hareketler eşliğinde vücudun alt bölgesini rahatlatmak mümkün. Aracınızdan çıkama yacak bir ortamdaysanız aracınızı durdurduktan sonra koltuğunuzu olabildiğince geri çekin ve ayak bileklerinizle daireler çizmeye başlayın. Sağ ve sol ayak bileklerinizle teker teker 20’şer defa daire çizmeniz, ayak eklem bölgenizi rahatlatıyor ve bu bölgenin daha sağlıklı bir duruş kazanmasına imkan tanıyor. Aracınızdan indiyseniz her şey daha kolay bir hal alıyor. Hem nefes almış oluyorsunuz hem de bacaklarınızı düz hale getiriyorsunuz. Durduğunuz yerde topuklarınızın üzerinde yükselmek ve yere bastığınızda tüm ağırlığınızı topuklarınıza geri yüklemek bacaklarınızın açılmasını sağlıyor.

Mola zamanı
Yolculuk esnasında iki saatte bir minimum 15 dakikalık molalar vermek, sadece beden için değil, odağı yolda ve direksiyonda tutabilmek için de önemli. Mola verdiğinizde ağır yemekler tüketmekten olabildiğince kaçının ancak bol su için, en az 30 adımı tamamlayacak küçük yürüyüşler yapın ve derin nefes almaya özen gösterin. Her molada araca binmeden önce gerçekleştirdiğiniz ısınma rutinini tekrarlamanız bedeninizi tazelemeye ve sizi uyanık tutmaya yardımcı oluyor. Adım atın, su için, derin nefes alın ve esneyin.

İyi uyku
Yolda olmak yalnız fiziksel bir kabiliyet değil aynı zamanda duygusal bir kontrol de gerektiriyor. Duygu durumunuzu yönlendirebilmek için sağlıklı bir bedene ihtiyaç duyuluyor elbette. Bu bir aradalık için egzersiz ve iyi uyku ayrılmaz bir ikili. Yola çıkacağınızın bilincindeyseniz size yetecek kadar uykuyu almış olarak araca binmeniz şart. İhtiyacınız kadar uyku çektiğinizde konsantrasyonla ilgili bir sıkıntı yaşamazsınız. Üstelik dinlenmiş bir beden de kendini kolay kolay bırakmaz, yolculuk boyunca zinde kalma süresi uzar.

Düzenli egzersiz
Bedenin duruşu, vücudun yorulma eşiği veya zihnin bir şeye odaklanma süresi yaşamın her noktasında başrol oynuyor. Bu nedenle düzenli egzersiz yapmak hem fiziksel hem de mental huzur için oldukça önemli bir adım sayılıyor. Sürekli sürücü olduğunuz bir işle meşgulseniz egzersiz pratiklerini hayatınızın içine katarak her daim yolculuğa hazır hale gelebilirsiniz. Bedeninizin temel fonksiyonlarını göz ardı etmezseniz uzun soluklu hiçbir iş sizi yoramaz.