09 Mart 2020

Otokar, Eshot'lu Kadın Kaptanlar İçin Eğitim Programı Düzenledi

Otokar, Eshot'lu Kadın Kaptanlar İçin Eğitim Programı Düzenledi
Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışan kadın şoförler için Sakarya’daki fabrikasında eğitim programı organize etti. Otokar’ın ESHOT’a Aralık ayında yaptığı otobüs teslimatını takiben düzenlenen araç eğitimlerine 23 kadın kaptan katıldı.
Otokar Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül eğitime ilişkin “Geçtiğimiz yıllarda Otokar olarak Ülkem için Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Destekliyorum projesinde sektörümüzde kadın istihdamını arttırıcı projeleri ödüllendirmiştik. Bugün ulaşım sektöründe daha fazla kadının rol aldığını görmek bize mutluluk veriyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve ESHOT yöneticileri, 2019 yılında ESHOT bünyesine kadın kaptanları da dahil ettiler. Erkek egemen olarak bilinen bir alanda kadınlara fırsat eşitliği sağladıkları için kendilerini tebrik ediyoruz. Biz de toplumsal cinsiyet eşitliği alanındaki atılan bu adıma ESHOT’un kadın kaptanlarına özel bir eğitim düzenleyerek destek olmak istedik” dedi.
Düzenlenen eğitim programında, katılımcılara ilk olarak Otokar otobüsleri hakkında detaylı teknik bilgi verildi. Otokar'ın 552.000 m²’lik alana kurulu fabrikası hakkında teknik eğitim alan kaptanlar, ticari araç montaj hattını dolaştı. Araçların gövde imalatından boya sürecine kadar tüm süreçleri yerinde inceleme fırsatı bulan katılımcılar, üretim süreçleri hakkında da detaylı bilgiler aldı. Teknik eğitim, Otokar ticari araçlarının en zorlu koşullara tabi tutulduğu test merkezi gezisiyle devam etti.
Modern toplu taşıma araçları ile Türkiye'nin yanı sıra dünyanın 50'den fazla ülkesinde 35 binden fazla otobüsü ile milyonlarca yolcuya konforlu, güvenli seyahat imkânı sunan Otokar, katılımcılara ayrıca araç başında da eğitim verdi. Otokar otobüslerinin kullanımına ilişkin uygulamalı eğitim alan kaptanlar, güvenli ve ekonomik sürüş teknikleri hakkında bilgiler aldı.
Ayrıca, program kapsamında kadın kaptanlar, trafik ve sürüş psikolojisi, müşteri odaklı hizmet ve empatik iletişim teknikleri konularında verilen seminere katıldılar.